Цікаві факти зі зйомок фільму.




Факт 1  — Це якась містична історія — нам завжди допомагала погода. Фільм драматичний, важкий, але коли мали знімати на природі у весняно-літній сонячний день — обов’язково було похмуро, сіро, туманно, що якнайкраще співпадало з атмосферою фільму. Особливо у фінальній сцені зі збитим літаком ми боялися, що буде сонячно, але саме небо допомогло нам — вкрилося густими темними хмарами і накрапав дощ.

Факт 2  — Декорація «Літак» — найбільша декорація в Європі. Створювалася понад місяць у чистому полі під Києвом. Для будівництва були задіяні всі можливі авіа-ремонтні заводи і музеї, дотримані реальні розміри цього військово-транспортного літака АН-26. Коли обпалювали поле, спеціально викликали пожежні наряди для чергування. У підсумку, декорація виглядала настільки реалістичною, що вертоліт, який пролітав у той час над полем, повідомив в Бориспіль про авіакатастрофу. І тільки тому, що ми в процесі фільму співпрацювали з аеропортом Бориспіль, і вони знали про декорації, дзвінок не переключили в МНС чи інші служби порятунку.

Факт 3  — Всі натурні зйомки Донбасу знімалися в Київській і Житомирській областях. Ми знаходили села, де більшість будинків покинуті, без жителів, які, залишивши рідні місця, назавжди переїхали звідси до міста. Відповідно недоглянуті хати стали старими, темними і напіврозваленими. Для зйомок кіно це дуже підходило і стало гарною можливістю не тільки відтворити картину реально вимерлого села, а й атмосферу території, на якій іде війна. Ми знайшли покинутий хутір, навколо нього густий, сосновий ліс, унікальне місце, самобутнє, зі складним піщаним під’їздом, навіть нашій техніці було складно туди дістатися.

Факт 4  — Головна героїня Наталі Половинки — Софія Кулик у сцені після погоні через поранення Федора сама, після 10 річної паузи у водінні, сіла за кермо жигулів і поїхала без дублера. Звичайно ж, цього не можна було допустити без спеціальної підготовки. Тому вся знімальна група дружно допомагала Наталі згадувати навички водіння. Її партнер по кіно Богдан Бенюк теж зголосився допомогти. І, не дивлячись на трагічний образ його персонажа Федора, все виглядало досить комічно. За кадром Богдан Михайлович завжди багато сміявся і жартував, чим розряджував напружену атмосферу виробництва військової драми.

Факт 5  — Здебільшого фільм знімався на світанку або на заході, це на мові кіношників називається режимними зйомками. Адже жодна камера з найкращою оптикою штучно не створить красу сходу або заходу сонця. Це всього лише по 30 хвилин на світанку або заході, і шансів на дублі практично немає, тому для знімальної групи вставати до світанку стало вже «нормальною звичкою».

Факт 6  — Проект був не простим, але атмосфера на майданчику склалася прекрасна. Виникало багато кумедних історій. В один прекрасний день, працюючи в Малинському кар’єрі, що на Житомирщині, ми виявили що, всі наші грим матеріали покриті блискітками, що для кіно недопустимо. Поки  розбиралися що у нас розсипалося, виявили, що не тільки грим, але і вся знімальна група, включаючи акторів Наталію Половинку і Богдан Бенюк покриті блискучими частинками! Як потім з’ясувалося, це була така особливість гранітного кар’єру!


Зйомки фільму відбувались за підтримки:

Міністерства оброни України, Генерального Штабу та Міністра Оборони Полторака С. Т.

Командувача Повітряних Сил Збройних Сил України Генерал-полковника Дроздова С. С.

Командувача Десантно-штурмових військ Збройних Сил України Генерал-лейтенанта Забродського М. В.

95-ої бригади ДШБ ЗСУ

Авіаційних частин Василькова та Борисполя.

Громадської організації «Товариство сприяння збройним силам України та військово-морського флоту «Цивільний корпус «Азов».
Полку патрульної поліції особового призначення ППС ПОП «Миротворець» ГУ МП в Київській області

На зйомки залучалась важка військова техніка (танки Т-72, БТРи, ПЗУ) та авіація (транспортний літак Ан-26, винищувачі Міг-29, гелікоптери Мі-8).