Олександр Земляний — оператор фільму «Мати Апостолів»

Знайомтесь! Олександр Земляний — оператор фільму. Народився у Харкові. Має дві вищі освіти, закінчив КНУКіМ у Києві та ВГІК у Москві, але бажання там залишитися працювати не було. Подобається Київ і вірить що з часом українське кіно вийде на світовий рівень.

Тільки пряма мова про...

Військові фільми

«Мати Апостолів не перший мій військовий фільм, я працював над такими фільмами як Позивний „Бандерас“ (2018) та „Іловайськ“ 2014. Батальйон „Донбас“ (2019). Тож, в мене вже був величезний досвід фільмування бойових сцен, вибухів, вогню, але я не хотів, щоб „Мати Апостолів“ був схожий на мої попередні роботи. „Позивний Бандерас“ та „Іловайськ“ по жанру це більш військові бойовики, а „Мати Апостолів“ це військова драма. Усі сцени пов’язані з елементами „екшену“ я намагався робити максимально реалістичними, як що можна сказати трішки „сухими“.
Якщо казати про проблеми які присутні в роботі над віковими фільмами, то, по-перше, це — техніка, завжди щось ламається і ти ніяк не можеш на це вплинути. Наприклад, „Позивний Бандерас“ у нас в перший же день зламалися дві машини БТР, БРДМ, і навіть один раз зламався танк. Можна тільки уявити як тяжко було воювати нашим хлопцям зі старою технікою у 2014 році. По-друге, знімати військове кіно небезпечний процес, вибухи бувають досить серйозні. Кожне твоє рішення треба дуже уважно обмірковувати, бо від цього залежить не тільки твоє життя, а інших людей. У фільмі „Іловайськ“ усі постріли з танків, гармат та мінометів знімались на полігоні та були зроблені бойовими снарядами. Був один неприємний випадок коли ми знімали постріли з мінометів одна міна не вилетіла, хоча була повністю у бойовому положенні, скажу відверто не дуже приємне відчуття коли ти стоїш поруч, військові називають це „аборт“, міна дістається знизу».

Про атмосферу

«У фільмі „Мати Апостолів“ я намагався, щоб світ у який потрапляє головна героїня був якомога природним і правдивим. Ми все показуємо через головну героїню, тож багато уваги приділяється її існуванню у цьому середовищі та створенню атмосфери. Ви не побачите у фільмі красивих пейзажів та мальовничого крайовиду, це світ мертвий у якому йде війна, а війна це абсолютне зло. У війні не буває тих, хто виграв, там тільки ті, хто програв».

Про колег

«Господь не може поспіти усюди одночасно і тому він сотворив матерів. Наталія Половинка неймовірно талановита актриса, для мене вона прекрасно передає образ матері й мені було дуже легко працювати з нею.
З режисером Заза Буадзе ми вже зняли п’ятий фільм, деякі речі ми можемо навіть не обговорювати, ми вже досить добре знаємо один одного. Так, у нас бувають творчі суперечки, Заза грузин і він дуже імпульсивна людина, але ми завжди находимо спільно мову».

Про перспективи

«Нині я працюю над повнометражним фільмом „Він“, це драма про складні відношення батька та сина, та про вчинки, наслідки яких вже неможливо змінити.
Я завзятий кіноман і постійно ходжу майже на всі прем’єри. У грудні чекаю на вихід „Мати Апостолів“. Я вже навчився дивитися свої роботи як глядач, попри те, що переглядаю фільми десятки разів після різних монтажних змін, роботи над кольорокорекцією.
Так, фільм не простий, його буде дуже важко дивитись, але у цього фільму є велике материнське серце».

Інтерв’ю Світлана Розторгуєва,
редактор Любов Батіг